
Wat ‘ie zelf eigenlijk van zijn auto vond, vroeg ik. ‘Niet mooi, wel aantrekkelijk,’ antwoordde eigenaar Gabriël van Seumeren. ‘Nou,’ dacht ik. ‘De kop van het verhaal hebben we alvast.’
 Lees verder 

Wat ‘ie zelf eigenlijk van zijn auto vond, vroeg ik. ‘Niet mooi, wel aantrekkelijk,’ antwoordde eigenaar Gabriël van Seumeren. ‘Nou,’ dacht ik. ‘De kop van het verhaal hebben we alvast.’
 Lees verder 

Als een liefhebbersmerk als BMW een eeuw bestaat, kun je dat als klassiekermagazine natuurlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan. En daarom reden we voor Autoweek Classics met drie iconische BMW’s uit de afgelopen eeuw. Lees verder

Vandaag precies vier jaar geleden werd in Soesterberg het eerste nummer van de Nederlandse editie van Octane gepresenteerd. Voor alle bladen waarvoor ik schrijf werk ik met plezier, maar zo’n magazine waarvoor je vanaf het eerste nummer schrijft is toch wel erg leuk. Als je het vergelijkt met de decennia die andere magazines al bestaan stelt het misschien niet zoveel voor, maar het is toch leuk om het even te noemen. Op naar de volgende vier!
(Oh ja. Er ligt dus ook een nieuw nummer in de winkel. Het vijfentwintigste.)

Kunst is mooi. Auto’s zijn mooi. De combinatie is ook mooi. Lees verder

De Ford Focus RS verloor zijn vijfcilinder en de Mustang wordt in Nederland vrijwel uitsluitend verkocht met een viercilinder. Min of meer dezelfde als die van de Focus. Maar welke van deze twee zou je kiezen? Lees verder

Klassiekerbladen stromen meestal niet over van Japanse auto’s, to put it mildly. Het nieuwe nummer van Octane is daar een uitzondering op, want daarin vind je alle auto’s die Japan groot maakten. Lees verder

Een beroemde quote die vaak aan Lotus-oprichter Colin Chapman wordt toegeschreven, luidt: ‘Simplify, then add lightness.’ Lotus zondigde twee keer behoorlijk tegen die regel door degelijke gezinssedans om te bouwen tot Lotus. Tijd om ze tegen elkaar aan te laten treden. Lees verder

Omdat MINI al een tijdje auto’s produceert in Nederland, vonden we het wel tijd voor een verhaal in Playboy. Natuurlijk gingen we op pad met de Cabrio, die exclusief in Nederland geproduceerd wordt. Lees verder

Als je abonnee bent schijnt het te voelen als een klein cadeautje in je brievenbus: de nieuwe Octane. En als je geen abonnee bent heb je nu een reden om hard naar de winkel te hollen, want er staat genoeg moois in. Te beginnen met de Volkswagen Golf GTI en Peugeot 205 GTI die de omslag sieren, natuurlijk. Lees verder

Ergens is het een beetje onzinnig om stil te staan bij de verjaardagen van automodellen; het zegt immers niks over de kwaliteit of over hoe geliefd zo’n auto is. Maar bij een lekkere klassieker als de BMW 2002 maak ik graag een uitzondering. Lees verder