Pocket rocket: een Mini met 480 pk

Mini Hayabusa - foto Luuk van Kaathoven

Voor Octane ging ik op pad met een nogal snelle Mini. Geen voor-, maar achterwielaandrijving. De motor zit niet voorin, maar achter de voorstoelen. Die motor komt niet van Mini, het is een motorfietsblok van Suzuki. Het standaard Hayabusa motorblok was echter nog niet snel genoeg voor deze Mini. Het werd afgeleverd bij het Engelse Holeshot Racing, daar werd de motor, die in de normale uitvoering al ruim 200 pk levert, verder getuned, onder meer door er een turbo op te zetten. Dat leverde een vermogen op van 480 pk. Dat en meer lees je in het nieuwe nummer van Octane, dat vanaf vandaag in de winkel ligt.

Verder in Octane 002: een interview met Bart Rietbergen, Mattijs Diepraam reed mee met de 100 Miles en Ton Roks maakte met fotograaf Luuk van Kaathoven een reis door de geschiedenis van Lancia. Oh ja, en de Ferrari 250 GTO natuurlijk.

Perry